Klauzula informacyjna oraz regulamin dla klientów firmy Biuro Zielona Parcela będące jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy na wykonanie usług oferowanych przez Biuro Zielona Parcela (strona 1 i 2) :
Usługi oferowane przez Biuro Zielona Parcela mają charakter czysto sekretarski, pisarski i drukarski. Oferujemy usługę pisania/wypełniania pism/wniosków, tworzenia katalogów nieruchomości zgodnie z sugestiami klienta. Użyczamy sprzęt biurowy będący w posiadaniu biura do wypełnienia, wydrukowania, sprawdzenia, przygotowania do wysłania, sporządzonych w siedzibie biura lub dostarczonych przez klienta pism, wniosków lub innych materiałów. Biuro weryfikuje dokumenty dostarczone przez klienta jedynie pod względem gramatycznym, ortograficznym oraz w szeroko pojętym zakresie sekretarskim. Wnioski oraz formularze są pobierane lub/i drukowane ze stron ogólnodostępnych i udostępnionych w internecie przez ustawodawców (np. formularze do wpisów do ksiąg wieczystych pobierane i drukowane są ze strony internetowej www.gov.pl). Biuro Zielona Parcela oferuje na życzenie klienta usługę złożenia w biurze podawczym wskazanej przez klienta instytucji, wniosku lub pisma zawsze podpisanego przez klienta lub jego pełnomocnika. Biuro nie reprezentuje klienta jako pełnomocnik w świetle art 87 k.p.c.
Biuro Zielona Parcela nie udziela porad prawnych rozumianych w świetle ustaw: Ustawa z dn. 26 lutego 1982 r. Prawo o adwokaturze oraz Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (z późniejszymi zmianami) a każdy klient proszący pracownika biura o porady prawne będzie o tym fakcie informowany oraz odsyłany z problemem prawnym do dowolnego, wybranego przez siebie adwokata, radcy prawnego lub do innej właściwej instytucji. Biuro Zielona Parcela nigdy nie weryfikuje dokumentów przedstawionych przez klienta pod względem prawnym. Biuro nie wchodzi w kompetencje adwokatów, radców prawnych, notariuszy, doradców podatkowych ani żadnych innych osób/instytucji zajmujących się regulowanym prawnie doradztwem. Biuro Zielona Parcela nie bierze odpowiedzialności za treść i formę prawną dokumentów przygotowanych przez osoby/instytucje, które do biura dostarczają zleceniodawcy i na podstawie których przygotowywane są materiały oraz na podstawie których wykonywane jest zlecenie. Biuro nie bierze odpowiedzialności za terminy rozpoznania wniosków przez właściwe instytucje, w których rozpoznawane są wnioski lub pisma. Biuro nie bierze odpowiedzialności za finalne wykorzystanie pism i dokumentów przygotowanych w biurze przez klientów zamawiających usługi.
Biuro Zielona Parcela zawsze kieruje się sugestiami klienta a każda decyzja podjęta przez klienta jest jego suwerenną decyzją.
Biuro ma obowiązek zachować w tajemnicy wszystkie informacje, których ujawnienie mogłoby narazić klientów na szkody oraz nie ujawniania ich osobom nieupoważnionym – zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Reklamacje:
- W przypadku gdy wniosek wieczystoksięgowy przygotowany przez pracownika firmy Biuro Zielona Parcela zostanie przez sąd wieczystoksięgowy oddalony z powodu np. rażącego błędu pisarskiego lub innego błędu sekretarskiego uczynionego (np. przy przepisywaniu danych z udostępnionych przez klienta dokumentów) Biuro Zielona Parcela zobowiązuje się do zwrotu środków pieniężnych poniesionych przez klienta z tytułu wniesionych w sądzie opłat wieczystoksięgowych zgodnie z ich wysokością określoną w ustawie o kosztach sadowych w sprawach cywilnych. (np. 200zł za wpis hipoteki) a wniosek kolejny (prostujący powstałą uprzednio omyłkę pisarską) w tej samej sprawie przygotowany zostanie przez Biuro Zielona Parcela bezpłatnie.
- W przypadku, gdy wniosek zostanie oddalony przez sąd np. z przyczyny błędnie sporządzonego dokumentu przez instytucję lub innego błędu merytorycznego nie leżącego po stronie Biura Zielona Parcela to w takim przypadku usługa nie podlega reklamacji.
- Biuro Zielona Parcela zawsze zakłada, że każdy dokument przyniesiony lub udostępniony przez klienta w każdy inny sposób (np. za pomocą urządzeń elektronicznych) a sporządzony przez różne instytucje (np. przez urząd miasta, urząd gminy, starostwo, sąd i in.) jest sporządzony prawidłowo i zgodnie z obowiązującym stanem prawnym. Biuro weryfikuje przyniesione przez klienta dokumenty pod względem sekretarskim (np. czy nie zawiera literówek, błędów pisarskich etc.).
- Każde orzeczenie sądu w postaci: oddalenia ze względów merytorycznych, zwrotu wniosku, odrzucenia lub umorzenia z przyczyn niezależnych od czynności sekretarskich wykonanych przez pracowników Biura Zielona Parcela nie skutkuje zwrotem opłaty klientowi a dalszą współpracę można kontynuować na wspólnie ustalonych zasadach.
Pouczenie o prawie do odstąpienia od wykonania usługi. (PILNE)
Klient ma prawo do rezygnacji z wykonania usługi przez Biuro Zielona Parcela tylko i wyłącznie: przed wysłaniem mu drogą elektroniczną, przekazaniem mu osobiście lub wysłaniem tradycyjną drogą pocztową uzupełnionego wniosku lub innego dokumentu przygotowanego przez pracownika Biura Zielona Parcela. Z chwilą wysłania takiego wniosku lub innego dokumentu drogą elektroniczną, przekazania klientowi osobiście lub wysłania tradycyjną drogą pocztową klient traci możliwość odstąpienia od wykonania usługi.
(podstawa prawna: Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta – z późniejszymi zmianami)
O rezygnacji przez klienta z usługi proszę poinformować przedstawiciela Biura Zielona Parcela najpóźniej jeden dzień przed planowanym przekazaniem klientowi przygotowanego wniosku lub dokumentu.
Tarnobrzeg, Biuro Zielona Parcela Radosław Janik
……………………………………………………………………………………………………………….
Miejscowość, dane przedstawiciela Biura Zielona Parcela
Oświadczam że powyższe zapisy regulaminu (str. 1 i 2) przyjąłem do wiadomości i akceptuję:
………………………………………………………………………………………….
Data, czytelny podpis klienta